zondag 16 november 2014

Eigen kweek

 Wij voorzien graag in ons eigen onderhoud. Met 6 kinderkes geen overbodige luxe :-)

Opa en oma keiem hebben een giga tuin en daar krijgen we appels, peren aardappelen en echt duizend en 1 groenten van.  Toch begon het dit jaar ook te kriebelen om zelf wat te doen. Salade groeide weelderig, courgettes nog weelderiger, allerhande kruiden, radijsjes en worteltjes ook.
Met de winter in het vooruitzicht, hebben we enkel nog kervel uitstaan en wat winterspinazie. Een serre hebben we niet, maar toch wilden we eens iets binnen laten groeien.  Door de week heb ik het niet zo voor schimmels. Dettol is vaak mijn vriend en poetsen een aangegroeide hobby...
Toch besloten we ons aan die lekkere witte schimmels alias champignonnes te wagen.

Ik kocht mijn startset Hier
1 weekje wachten en DHL bracht mijn doosje'

De handleiding is massa's duidelijk, het groeien nog makkelijker ! Een aanrader voor mensen met kinderen die graag resultaat zien en uiteraard graag champignons eten. Er kan meerdere keren geoogst worden en ze groeien echt fantastisch goed.
Gisteren de eerste exemplaren in de oven geprepareerd en ze waren heeeeeerlijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten