zaterdag 8 november 2014

Charles Rib

Vandaag was zo een dag die rustig begon.  Erg vroeg dankzij de nog immer ziek zijnde jongste dochter die graag zwerft over de gang.  Naaien lukt niet tijdens de week, of toch zelden.  Nu had ik in de herfstvakantie wel tijd gehad om een aantal patronen over te tekenen en te knippen.  Deze broek was dan ook 1 op mijn verlanglijstje.  Gelukkig lag hij al geknipt klaar en kon ik vrij onmiddellijk starten.  De oudste 2 zonen gingen naar de volleybal en papa besloot de 2 evil ones mee te nemen op de trip richting diksmuide.  AAAH, rust! Zo kon ik stap voor stap en rustig het patroon doornemen.
Lukte echt heel aardig (vind ik zelf).  Dat ik hou van Compagnie M. patronen is geen geheim meer, maar ze blijven toch wel altijd een uitdaging.

Ik ben niet de meest getalenteerde naaister en ga jullie ook niet wijzen op dingen waar je moet op letten, probeer het gewoon en al doende leert men denk ik dan.  De manier van de tailleband vind ik echt heel goed uitgelegd en geeft idd een heel mooi resultaat.  De zoom werkte ik af met zilverkleurige biais.  Mijn zelfvertrouwen is niet 100% maar toch ga ik deze bloggen. Alyzée is content, Anaïs jaloers en Aure veegt haar snotneus aan haar trui en geeft er geen zier om. tsss 2 jarigen ;-)

De stof die ik koos voor de Charles is wijnkleurige babyrib van nooteboom.  Het katoentje is van stenzo en ben ik echt helemaal weg van.  Heb hem in blauw ook en komt van bij mezelf (nog steeds). De knoopjes zijn hartvormige kamsnaps omdat de dochter dit zo graag wou, ze haat knopen en dat vind ik stiekem niet erg ;-) zelfs al naait mijn bernina die knoopsgaten als de beste.

voilà, het resultaat. Er zullen er nog volgen, maar ik vind persoonlijk dat hij qua snit beter zit voor meisjes. Zag al een jongensversie die ik echt supermooi vond maar aan mijn jongens krijg ik dit echt niet verkocht.

ps. Nog een kleine opmerking ivm de lichtheid van kledij voor den tijd van het jaar op mijn foto's vind je Hier
Pps. De afgekloven appels komen vanuit opa's tuin.  Wij verslinden appels met hopen.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten