dinsdag 8 oktober 2013

Een klein beetje kannibaal

1 van de vele nieuwe dingen die ik leerde kennen toen ik samen was met b. Is de zee.
Ja, ik ben opgegroeid op een berg (vanuit fietsersstandpunt) in het idyllische Hooglede. De zee was een weekend- of vakantieuitstap en meestal werd er gewo uitgewaaid of geploeterd in het zand. Heerlijk, echt! 
Maar altijd vanuit landperspectief.

B. Leerde me het zeeperspectief kennen. Vissen, duiken, varen...
Heerlijke, zalige uren lang. Met de komst van nummer 3 helaas drastisch verminderd. Nu gaat hij vaak alleen op kabeljauw vissen of platvisjes met de oudste kinderen.

Maar wat ik altijd super de Max heb gevonden, dat was het garnaalvissen. Oorspronkelijk bij laag water te voet met een net. Ik wachtte geduldig tot ik mocht beginnen zeven en sorteren. 
Sinds de komst van onze boot, hoeven we niet meer te stappen maar kan de boot het werk voor ons doen.

De buit van de dag komt deze keer van mijn schoonouders! Het zijn nog relatief kleintjes maar toch alweer zullen ze zaaaalig smaken.

Een klein beetje kannibalistisch, dat wel.
Een pot water met 70gr zout per liter water. Laten opkoken en dan...
Juist ja, de levende beestjes mogen erin. Nog een beetje langer in hun jacuzzi en dan 

We beschermen ze voor de poezen en laten ze nog wat afkoelen, maar smaken zullen ze!

Jammmiieeeeee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten