zondag 6 oktober 2013

Early birds

Yip, zoals het past in elk druk gezin, zijn de kindjes op zondag voor dag en dauw up and About.
Peeeuuut!
Niet bij ons deze zondag, maar macht der gewoonte laat mijn binnewekkertje toch weer om 5 opstaan.

Bad-nalutje-bakker-zondagskrantje-poezen van het vliegeraam gemept-niet op bloglovin gekeken,...Alles geprobeerd om het naaien uit te stellen maar het was toch weer sterker dan mezelf. Nieuwe tafel geplaatst. Allé nieuw, de oude bureautafel stond nog in het werfhuis sinds de verhuis. Wegens mogelijkheid tot vergeetputtafferelen heb ik de tafel gered van de eenzaamheid en gereplaceerd in mijn naaikamer.

Juij! Geen rugpijn meer of slapende schouders/handen omwille van het naaien op een klein kastje :-)
Nu kunnen locker en naaimachine en biaismaker mooi uitgestald staan op de tafel.
Lintjes, ritsen, knopen netjes gecurverd! Oh we feel good...



Nuja, wie zo n moeite doet om zijn speelgoed mooi op te ruimen mag er wel braaf mee spelen ... Ja toch hé?!
En onder het motto : "Dees heb ik nog niet" heb ik gezocht (ahja) en gevonden lol

Dit had ik nog niet en bleek erg snel in elkaar zetbaar. 3, 2, 1 there we go. Knip knip, strijk strijk ... Naaaaai

Kon ik nog wat prutsen met mijn verse kamsnaps en tadaaaa dat allemaal voor de kroost wakker werd.
Vlieseline tussen de 2 delen en paspel aan de buitenrandjes.

Nu alweer onderweg voor de gebruikelijke zondagse werfrondgang en de bijhorende obligate wachttijden in de auto.
Soms voelt het alsof je opgesloten zit in het apekot in de zoo, maar vandaag zijn ze zo zoet! Ohja
De jaarlijkse Sint-dreiging zal er wellicht voor iets tussen zitten maar kom, zo kan ik wat bloggen terwijl de aapjes kleuren in hun boekjes of ipadden (is daar een werkwoord voor?)

Wat nog gepland voor vandaag : verse nieuwpoortse garnalen - vissoep - eerste communie feestzaal bezoek - Jules verslag schrijven - lezen met de oudste 2- dweilen- was plooien- boekentassen maken... Oh crap, geen genaaisel meer :-)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten